čtvrtek 9. srpna 2007

hlášky z Harryho Pottera

Hermiona Grangerová: Samozřejmě, že jsem se naučila všechny ty předepsané knihy nazpamět a doufám, že to bude stačit
Rubeus Hagrid: Jo a poslyš Harry, kdyby ti ten tvůj přitroublej bratránek Dudley dělal problémy, můžeš mu pohrozit, že k tomu vocásku mu přidáš ještě párek uší.Harry Potter: Ale Hagride, mimo Bradavice přece nesmíme kouzlit! Vždyť to víš!
Harry Potter: Pane profesore, váš pták... Nemohl jsem nic dělat, prostě začal hořet.Albus Brumbál: Však měl na čase, vypadal už příšerně.
Draco Malfoy: Ty mudlovská šmejdko!
Zlatoslav Lockhart: Sláva je vrtkavá dáma, Harry. Slávu si každý musí zasloužit. To si pamatuj!
(V Tajemné komnatě - po použití paměťového kouzla)Zlatoslav Lockhart: Ahoj. Kdo jste?Ron Weasley: Ron. Ron Weasley.Zlatoslav Lockhart: Vážně? A kdo, kdo jsem já?(Ron volá na Harryho.)Ron Weasley: Kouzlo se obrátilo proti němu! Nemá páru, kdo je!Zlatoslav Lockhart: Tohle je dost podivné místo. Vy tu bydlíte?Ron Weasley: Ne...(Praští profesora kamenem přes hlavu.)
(Harry a Ron míří v Tajemné komnatě hůlkami na Lockharta.)Harry Potter: Vy první!Zlatoslav Lockhart: Chlapci, k čemu to bude dobré?Ron Weasley: Radši vy než my.
Ufňukaná Uršula: Á, Harry. Kdybys tam umřel, podělím se s tebou o svůj záchodek.Harry Potter: Ehm... Díky, Uršulo.
Ron Weasley: Ahoj, Harry.Harry Potter: Rone! Frede! Georgi! Co tu děláte?Ron Weasley: No zachraňujeme tě. Tak dělej, sbal si kufr!
Arthur Weasley: Tak, Harry. Ty přece víš o mudlech všechno. Pověz mi, k čemu přesně slouží gumová kachnička?
(Dívá se na Harryho.)Arthur Weasley: A kdopak jsi ty?Harry Potter: Ó, promiňte. Jsem Harry, pane. Harry Potter.Arthur Weasley: Propána! Opravdu! Jistě! Ron nám o tobě vypravoval. Kdypak jsi přijel?Molly Weasleyová: Dnes ráno. Tvoji synové v noci letěli tvým kouzelným autem do Surrey a zpátky.Arthur Weasley: Je to pravda? Jak letělo?(Paní Weasleyová uhodí pana Weasleyho.)Arthur Weasley: Chci říct, to od vás nebylo správné, chlapci. Ani trochu.
Zlatoslav Lockhart: Harry, Harry, Harry. Dovedl by sis představit lepší odbytí trestu, než pomáhat mi vyřizovat korespondenci?Harry Potter: To těžko.
(Harry je u Weasleyových a právě se chystají do Příčné ulice pomocí Letaxu.)Harry Potter: Příčnalice!Molly Weasleyová: Cože to řekl?Artur Weasley: Příčnalice.Molly Weasleyová: No nazdar.
Dobby: Zdravím.
Dobby: Harrymu Potterovi neublížíte!
Dobby: Pán dal Dobbymu ponožku?Lucius Malfoy: Cože? Nic jsem ti...Dobby: Pán dal Dobbymu něco k oblečení. Dobby je volný.
Artur Weasley: Tak Harry, teď mi pověz, k čemu přesně slouží gumová kachnička.
Ron Weasley: Řekni to, jsem v loji.Harry Potter: Jsi v loji.
Ron Weasley: Držte se pavouků! Držte se pavouků! Jestli se Hagrid někdy vrátí, zabiju ho!
Ron Weasley: Moje hůlka, koukej, hůlka.Harry Potter: Buď rád, že to nebyl krk.Rubeus Hagrid: Já jo, ale tvůj bratránek ne, co?
Severus Snape: V mých hodinách nebude žádné pošetilé mávání hůlkou ani žádná přihlouplá zaříkadla a proto neočekávám, že by mnozí z vás docenili náročnou vědu a přesné umění přípravy lektvarů. Ovšem těch několik vyvolených, kteří mají předpoklady, ty mohu naučit, jak očarovat mysl a omámit smysly. Naučit, jak stáčet slávu, připravit věhlas a dokonce, jak uložit a zachovat smrt. Naopak, někteří z vás možná přijeli do Bradavic vybaveni tak úžasnými schopnostmi, že jsou přesvědčeni, že nemusejí vůbec dávat pozor! Pan Potter - naše nová celebrita!
Vernon Dursley: Okamžitě odejděte, pane, to je násilné vloupání!Rubeus Hagrid: Zavři zobák, ty nádivo jeden!
Hermiona Grangerová: Jéminánku, ty jsi Harry Potter! Grangerová Hermiona. Á ty jsi...?Ron Weasley: Ron Weasley.Hermiona Grangerová: Těší mě. Měli byste se převléct do hábitů. Brzy budeme na místě.(Podívá se na Rona.)Hermiona Grangerová: Mimochodem, máš špinavý nos. Víš o tom? Tady!(Ukáže si na nos.)
Harry Potter: Bertíkovy lentilky tisíckrát jinak?Ron Weasley: Mají všechny možné příchutě. Čokoládovou a mátovou, jsou ale taky špenátové, játrové a dršťkové. George prý narazil na jednu, co chutnala jako suchý z nosu.
obsluha ve vlaku: Dáte si něco, hoši?Ron Weasley: Né, díky. Mám svoje.(Ukáže svačinu.)Harry Potter: Dáme si všechno.
Quirrel: Troll! Ve sklepení!
Rubeus Hagrid: Tak zaprvý, a tohle se snaž, Harry, pochopit, protože je to fakt důležitý. Ne všichni kouzelníci sou dobrý...
lord Voldemort: Neexistuje dobro a zlo, existuje jen moc a lidé příliš slabí na to, aby o ni usilovali.
(Hermiona dočetla o Kameni mudrců.)Ron Weasley: Nesmrtelnost?Hermiona Grangerová: Jako že nikdy neumře.Ron Weasley: Já vím, co to znamená!
Ron Weasley: Uf, ještě že jsem nezpanikařil.
(po pádu Harryho a Hermiony pod osidlo)Hermiona Grangerová: Ron se asi neuklidní, co?Harry Potter: Evidentně ne.Hermiona Grangerová: Něco sem o tom četla. Osidlo škrtič je krutý vrah, ze slunce má však strach. To je ono, osidlo nenávidí slunce.
(Když je Harry s Brumbálem na ošetřovně po zničení Lorda Voldemorta.)Albus Brumbál: To, co se stalo ve sklepení mezi tebou a profesorem Quirellem je naprosté tajemství, takže přirozeně to ví celá škola.
Hermiona Grangerová: Ty jsi Harry Potter!
Minerva McGonagallová: Albusi, myslíte, že je bezpečné nechat ho u těch lidí? Sledovala jsem je celý den. Jsou to mudlové toho nejhoršího druhu. Myslím to vážně!Albus Brumbál: Nikoho jiného nemá.Minerva McGonagallová: Ten chlapec bude slavný! V našem světě nebude jediné dítě, které by neznalo jeho jméno.Albus Brumbál: Přesně tak. Bude lepší, když vyroste stranou toho všeho. Dokud nebude připraven.
Dudley Dursley: Táta se zbláznil, viď, mami?!
Hermiona Grangerová: Když dovolíte, já jdu spát, než vás dva napadne další chytrý nápad jak se nechat zabít. Nebo hůř. Vyloučit!Ron Weasley: Měla by si ujasnit, co je důležitější.
(Harry se poprvé setkává s Malfoyem.)Draco Malfoy: Tak je to pravda, slavný Harry Potter dorazil do Bradavic. Jmenuji se Draco. Draco Malfoy.(Ron se zasměje.)Draco Malfoy: Moje jméno je k smíchu? Na tvoje se ani ptát nemusím. Zrzek, a obnošený hábit. Musíš být Weasley.(Malfoy se otočí zpět k Harrymu.)Draco Malfoy: Doufám, že brzy poznáš, které rodiny jsou lepší. Nebudeš se přeci přátelit s někým, kdo za to nestojí. (Podá Harrymu ruku.) Já ti s tím pomůžu.Harry Potter: Myslím že poznám sám, kdo za co stojí.
NEJLEPŠÍ HLÁŠKY Z HARRYHO POTTETRA
Sice nevím, kde k těm hláškám přišli, ale posuďte je sami... "Nejlepší hlášky bradavických profesorů" Perly BradavicProfesorka Prýtová"O této rostlině jsme dneska už rostlili.""Pták když vzlítá, tak kadí."(na Zachariáše Smitha při jedné z hodin): "To určitě, kukačka zakukala a Zachara zarachal."Ron Weasley: "Blekotavky jsou rostliny opylované především ptáky." Prýtová: "Moment. Čím jsou opylovány? Tak to jsem ještě neviděla, že by u kvikokvílu byl vrabec.""Co tady zase řvete? Jste jak dobytek.""Pipouši a pipiny.""Budem chvíli chránit přírodu…""Je po dešti a kosové si štěstím pletou noty."Profesorka McGonagallová(když si Fred Weasley hrál s vybuchujícím kuřetem při hodině): "Kdybych byla profesor Kratiknot, tak bych ti to zabavila."(když se Parvati s Levandulí v zadní lavici pořád něčemu smály): "Tak už se zkuste uklidnit, soustřeďte se, protože já…jsem úplně mimo. Nevím, o co tu jde a nemůžu se soustředit."McGonagallová: "Když budu v Transylvánii, Longbottome, tak kde budu?" Neville: "Já tam nepojedu."McGonagallová: "Jordane, máte moc pěkný hlas, ale nechte toho." Lee Jordan: "To jsem nebyl já, ale děkuju."McGonagallová: "Co je to reinkarnace?" George Weasley: "A to mám vědět jako jak?""Vraťte mi můj mozek!" (myslela tím zapůjčenou maketu)McGonagallová: "Buďte zticha, úřaduju a rušíte mě." Dean Thomas tiše: "Sorry…""Tohle není výuka magie, to je židovská škola."(profesor Lupin nahlédl do třídy s údivem ve tváři, paní profesorka zareagovala): "To není ta třída, kterou hledáš." Lupin: "No jo, to už jsem taky zjistil…" Paní profesorka rychle dodala: "Ale já za to nemůžu, to chtěl Kratiknot.""Po vašich hodinách, to abych si došla ke Třem košťatům na pivo."Profesor Snape"Longbottome, každé malé dítě přece ví, že voda vře při devadesáti stupních.""Zvedněte ruku a poslouchejte.""Nevím, co k té tuposti dodat."Snape: "Moje myšlení je jiné než vaše." Seamus Finnigan: "To víme."Snape při závěrečných zkouškách: "Co vzniká flambováním jepičího prášku s kořenem ambedolfia hydrofobním způsobem?" Ginny Weasleyová: "Anilferan a vysoušecí granulát." Snape: "Výborně. Takže drophisol a smršťovací pyl."Snape: "Co je to sirob?" Třída: ??? Ron po chvíli: "No, to je pozpátku Boris."(po hodině, kdy se všemi šili čerti) Snape: "To vás musím každou hodinu napomínat, odečítat vám body nebo mám vymyslet nějaké školní tresty?" Seamus: "Navrhuju trest smrti."(na Goyla): "Tak se tady posaď, demonstrativně tě pokapeme."Snape: "Imprementi je elixír žlutavé barvy…" Seamus + Parvati: "Moč!""To snad není možné, to by pochopila i průměrně inteligentní ovce.""Mluvím teď jen k některým, ostatní neposlouchejte.""Rameno vah by mělo klesat svisle vzhůru…"
profesor Kratiknot"Takže na dnešek se učila jenom Grangerová, protože tý o to jde. Jinak koukám, že jste se na ty zmenšovací kouzla všichni…povznesli.""Longbottome, zalezte do židle, ať na vás nekoukám.""Co je to vlastně pergamen? Když jsem chodil jako vy do třetího ročníku, tak se nás na to profesor ptal. A můj soused se přihlásil a řekl, že to je, když se vydělá osel. A měl pravdu.""To bylo za mých mladých let v pravěku, kdy se po bradavických školních pozemcích proháněli dinosauři a famfrpál jsme hráli s kamenným camrálem.""Už je to dobrý, už umřel…"(přišel na začátku hodiny do třídy): "Já tady nejsem?" Pohotová odpověď Deana: "Jste tady, ale nemáte tu být."Kratiknot: "To mi chceš říct, že budeš skládat OVCE z formulí?" Oliver Wood: "No…tak trochu. Jen tak okrajově.""Používejte metodu ZSR-zdravý selský rozum.""Vydržte ještě, musím si jít přistřihnout vlasy…padá mi to do očí."
Profesor Lupin(při jedné z praktických hodin): "Tak teda jdeme na panáka…chci říct odčarovat panáka. Teda né, vlastně bubáka."(když se žáci při hodině hlasitě bavili): "Ticho prosím. Nerad mluvím dvojhlasně.""Je tady někdo, kdo tu není?"(krátká exkurze do dějin černé magie): "A pak ten Lilitin chrám podlehl ohni. Byla to kamenná stavba, takže dobře hořela.""Dneska si probereme ty karkulky" (karkulinky)(na Nevilla): "Utíkej!" Neville: "Ale po chodbě se utíkat nesmí…" Lupin: "Ať už běžíš. Kratiknot běhá taky."
Profesor Moody"Buď zticha nebo tě zabiju.""Tak ticho, zavřu pusu, dýchám nosem."(při nacvičování neviditelné bariéry): "Tak tady stojíte a tady tlačíte.""Přišel jsem, viděl jsem, nechápu, odcházím…""Kde je Finnigan?" Dean zavtipkoval: "No, Finnigan umřel." Moody: "To né, toho by byla škoda.""Kdo se diví, je mu divno. Kdo si hoví, je mu…no ještě hůř.""Já nesnáším ty, co říkaj, že něco nesnášej."Profesorka Trelawneyová(při věštění z kávové sedliny): "Ach bože, Rone, drahoušku, vždyť vy tam máte lidskou lebku!" Dean nevzrušeně: "To je moc velký, to vypadá spíš jak meloun." Trelawneyová: "Někteří lidé mají velkou hlavu."Profesorka Trelawneyová(při věštění z kávové sedliny): "Ach bože, Rone, drahoušku, vždyť vy tam máte lidskou lebku!" Dean nevzrušeně: "To je moc velký, to vypadá spíš jak meloun." Trelawneyová: "Někteří lidé mají velkou hlavu."Profesor Binns"Galidonská říše byla rozdrobená a její vladaři v podstatě taky."Profesor Brumbál"Zbytečná smrt je zbytečná."

Žádné komentáře: